A könnyű hidroplánt kimondottan a Surcouf tengeralattjáróhoz tervezték, részben felderítésre, részben pedig a tengeralattjáró két 8 hüvelykes ágyúja tüzének irányítására. Úgy gondolták, hogy a gépet szétszedve tárolják egy, a tengeralattjáró tornya mögötti, vízhatlan hengerben és bevetés előtt össze-, utána meg szétszerelik.
A kísérleteket MB35 és MG.410 típusjelű hidroplánokkal végezték. Az alsószárnyas, egy úszótalpas MB.411 prototípusa 1935 júniusában repült először; de rajta kívül csak egyet- len gép készült el, noha az elképzelés a gyors össze- és szétszerelhetőségről bevált. Amikor a Surcouf 1942 februárjában a Mexikói-öbölben elsüllyedt, mert a rossz látási viszonyok következtében egy amerikai szállítóhajó ráfutott, egyik hidroplán sem volt rajta. Az a terv azonban, hogy az MB.411-eseket brit kereskedelmi hajókról is üzemel- tessék, soha nem valósult meg.
TECHNIKAI ADATOK: (SB2U-3)
- Méretek: hossz 8,26 m; magasság 2,84 m; fesztáv 12,05 m
- Szerkezeti tömeg: 760 kg
- Felszálló tömeg: 1140 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: nincs
- Hajtómű: egy 175 Le-s (130 kW) Salmson 9Nd típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor
- Hatótáv: 650 km
- Teljesítmény: max. sebessége 190 km/h; csúcsmagasság 5000 m