A II. világháború fegyverei, járművei

Arado Ar-96 kiképzőgép

2017. szeptember 28. - Habitus

A Luftwaffe alapvető kétüléses iskolagépe, első repülésére 1938-ban került sor. Az Ar 96 típus első, kisebb változatának jele "A" volt. A szárny két főtartós, alumíniumszerkezetű konstrukció volt, enyhén nyilazott kivitelben, a szárnytő belépőélénél kisebb dudorral a behúzható futómű kerekének elhelyezésére. A szárny belépőélének 1/3-át automatikus működésű orr-segédszárnnyal látták el.

ar96.jpg

Az Ara- do Ar 96A stabil, igen jól vezethető gép volt. A háború folyamán összesen 3500 db készült belőle. A magyar légierőnél 1941-ben rendszeresítették, majd a budapesti MÁVAG megvásárolta a repülőgép és a soros, léghűtéses, nyolchengeres As-411 motor gyártási licencét. A motorok gyártásával a győri MWG RT-t bízták meg. 1944-ig közel száz gép alkatrészei készültek el, de összeszerelésükre már nem került sor.

TECHNIKAI ADATOK (Arado Ar 96B-2)

  • Hossz: 9,10 m
  • Magasság: 2,65 m
  • Fesztávolság: 11,05 m
  • Szárnyfelület: 17.10 m²
  • Hatótáv: 990 km
  • Személyzet: 2 fő
  • Csúcsmagasság: 7100 m
  • Szerkezeti tömeg: 1295 kg
    (max. felszálló tömeg: 1700 kg)
  • Csúcssebesség: 330 km/h
  • Fegyverzet: egy 7,92 mm-es MG 17 géppuska 
  • Hajtómű: egy 465 Le-s (347 kW) Argus As 410A-1 12 hengeres, fordított V-motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr1212910178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása