A Luftwaffe alapvető kétüléses iskolagépe, első repülésére 1938-ban került sor. Az Ar 96 típus első, kisebb változatának jele "A" volt. A szárny két főtartós, alumíniumszerkezetű konstrukció volt, enyhén nyilazott kivitelben, a szárnytő belépőélénél kisebb dudorral a behúzható futómű kerekének elhelyezésére. A szárny belépőélének 1/3-át automatikus működésű orr-segédszárnnyal látták el.
Az Ara- do Ar 96A stabil, igen jól vezethető gép volt. A háború folyamán összesen 3500 db készült belőle. A magyar légierőnél 1941-ben rendszeresítették, majd a budapesti MÁVAG megvásárolta a repülőgép és a soros, léghűtéses, nyolchengeres As-411 motor gyártási licencét. A motorok gyártásával a győri MWG RT-t bízták meg. 1944-ig közel száz gép alkatrészei készültek el, de összeszerelésükre már nem került sor.
TECHNIKAI ADATOK (Arado Ar 96B-2)
- Hossz: 9,10 m
- Magasság: 2,65 m
- Fesztávolság: 11,05 m
- Szárnyfelület: 17.10 m²
- Hatótáv: 990 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 7100 m
- Szerkezeti tömeg: 1295 kg
(max. felszálló tömeg: 1700 kg) - Csúcssebesség: 330 km/h
- Fegyverzet: egy 7,92 mm-es MG 17 géppuska
- Hajtómű: egy 465 Le-s (347 kW) Argus As 410A-1 12 hengeres, fordított V-motor