A korábbi de Havilland Gipsy Moth rokonát, az elegáns DH.82 Tiger Moth biplánt a harmincas években fejlesztették ki, és választották nemcsak a brit Királyi Légierő, hanem a Nemzetközösség szinte valamennyi országában kiképzőgépnek a II. világháború alatt.
Első repülésére 1931. október 26-án került sor, majd hivatalosan 1932-ben állították szolgálatba. 1931 és 1944 között megközelítőleg 12 000 példány készült belőle: 7000 Angliában, és több mint 4600 a világ többi országában, köztük 1523 darab DH.82C-es modell, amelyet a de Havilland Canada gyártott. Ebbe a változatba valamivel erősebb Gipsy Moth hajtóművet és üvegburával ellátott pilótafülkét építettek, amely a pilótát megvédte az időjárás viszontagságaitól. 200 darabot az amerikai légierő vásárolt meg. A háború után többszáz gépet vásároltak meg magánszemélyek, napjainkban még több mint 200 Tiger Moth repül.
TECHNIKAI ADATOK (DH.82A)
- Hossz: 7,34 m
- Magasság: 2,68 m
- Fesztávolság: 8,94 m
- Hatótáv: 486 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 4145 m
- Szerkezeti tömeg: 506 kg (felszálló tömeg: 828 kg)
- Csúcssebesség: 175 km/h
- Fegyverzet: nincs
- Hajtómű: egy 130 Le-s (100 kW) de Havilland Gipsy Major I fordított, 4 hengeres soros motor