A harmincas években a mereven beépített, előretüzelő géppuskák helyett több géppuskával ellátott, mozgatható lövésztornyokat kezdtek alkalmazni a repülőgépeken. Ezáltal egyrészt egyszerűsödött a pilóták dolga, másrészt a lövegtornyokba rendezett géppuskák tüze nagyobb területet fogtak be.
A britek az 1939 decemberében hadrendbe állított Defiant típuson valósították meg az elképzelést. Az 1940-es májusi légicsaták során a repülőgép kezdetben be is vált, de a német pilóták hamar rájöttek, hogy fordulékonyabb és könnyebb vadászgépeikkel szemből vagy alulról kell támadniuk a Defiantokat, mivel arra nem lehetett a géppuskákat forgatni. Végül a Defiantokat éjszakai vadász-szolgálatra, majd a megalázó célzsákvontatásra rendelték. 723 darab Mk I. és NF.Mk I., 210 darab Mk II. és NF.Mk II. készült el, 1260 Le-s (939,5 kW) Merlin XX-es motorral, továbbá 140 darab TT.Mk I-est rendeltek meg Mk II. vadászgépként.
TECHNIKAI ADATOK: (Defiant Mk I.)
- Hossz: 10,77 m
- Magasság: 4,39 m
- Fesztávolság: 11,99 m
- Hatótáv: 748 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 9250 m
- Szerkezeti tömeg: 2757 kg (felszálló tömeg: 3788 kg
- Csúcssebesség: 489 km/ó
- Fegyverzet: négy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a toronyban a törzs tetején
- Hajtómű: egy 1030 Le-s (768 kW) Rolls-Royce Merlin III típusú, 12 hengeres V-motor