A II. világháború fegyverei, járművei

Bereznyak-Iszajev BI-1 rakétahajtású vadászgép

2017. szeptember 19. - Habitus

A Szovjetunió nyugati szövetségesekhez képest sokkal nehezebben jutott el az első generációs sugárhajtású repülőgépek elkészítéséig és hadrendbe állításáig. Ez első hallásra meglepőnek tűnhet, mivel a szovjet mérnökök már az 1930-as években komoly kutatásokat és kísérleteket végeztek a sugárhajtóművekkel. Első ilyen hajtóművüket A. M. Ljulka tervezte RD-1-es jelöléssel, melyet már 1941-ben kipróbáltak, és a rakétameg- hajtás területén is nagy tapasztalatokkal rendelkeztek.

bi1.jpg

1941 júliusában – néhány nappal a német invázió után – Bereznyak és Iszajev tervezők benyújtották a BI-1-es rakétahajtású vadászgép tervét a Honvédelmi Bizottsághoz. A grémium jóváhagyta az elképzelést és azonnal öt prototípust rendeltek, melyek közül az első negyven nap múlva el is készült. A repülőgép hajtómű nélküli vitorlázórepülésére 1941. szeptember 10-én került sor, ezt az első hajtóműves felszállás is hamarosan követett 1942. május 15-én. Jó néhány előszéria gép épült, melyek egy erre a célra létrehozott különleges alakulathoz kerültek kiértékelésre. Mivel a BI-1 nem volt képes túlszárnyalni a 600 km/órás sebességet, illetve egyéb technikai problémák is felmerültek, a rakétahajtású vadász programját törölték.

TECHNIKAI ADATOK (BI-3)

  • Méretek: fesztáv 6,60 m; hossz 6,40 m; magasság 2,06 m
  • Súly: 790 kg (üresen); 1680 kg (harckészen)
  • Személyzet: 1 fő
  • Fegyverzet: két darab 20 mm-es ShVAK gépágyú
  • Motor: egy 1100 LE-s D-14-1100 rakétahajtómû
  • Hatótávolság: ? km
  • Teljesítmény: max. sebessége 600 km/h; csúcsmagasság 10 000m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr4712877520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása