Pz.Kpfw VIII ’Maus’ szupernehéz harckocsi

2017. november 11. - Habitus

Minden idők legnagyobb páncélosaként jelent meg a Maus-nak, azaz Egérnek nevezett típus. Egyidejűleg két tervezőiroda kezdte el a munkát, a Krupp és a Porsche cég tervező- asztalán nyertek konkrét formát az elképzelések. Az először 100 tonna felső tömeghatárt – Hitler személyes beavatkozása nyomán – előbb 120 tonnára emelték, majd a különböző tervek már 130, 150 és 170 tonnánál tartottak.

maus43.jpg

A kitűzött feladat lehetőség szerinti teljesítése egyre növelte a méreteket. Ismételten elhangzott, hogy mind a tűzerőnek, mind a védettségnek minden eddig szintet meg kell haladnia. Fő fegyverzetét egy 128 mm-es löveg, valamint a vele párhuzamosított, külön erre a feladatra kifejlesztett 75 mm-es, Krupp gyártmányú ágyú képezte. A torony forga- tását elektromos motor végezte. A finom irányzás kézzel történt, majd a lövés után egy automata sűrített levegővel a zár felől kifújta a csövet.

1944. június elején készült el teljesen az első, majd röviddel utána a második Maus. Mind- két harckocsit a Berlin melletti Kummersdorf tüzérségi lőterére szállították, ahol a szovjet csapatok megérkezésekor az egyiket még fel tudták robbantani. A másik példány épen került a szovjet csapatok kezébe, akik azt – minden más zsákmányolt jármű egy-két pél- dányához hasonlóan – Kubinkába, a Moszkva közeli páncélos kísérleti telepre szállították.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek: hosszúság 10,08 m; szélesség 3,67 m; magasság 3,63
  • Súly: 188 tonna
  • Személyzet: 6 fő
  • Fegyverzet: egy 128 mm-es Kw.K.80 és egy 75 mm-es Kw.K. L/36,5 löveg; egy 7,92 mm MG34 géppuska
  • Páncélzat: 50-250 mm
  • Hatótáv: 160 km (úton)
  • Motor: 1540 LE-s Daimler-Benz MB 509 12 hengeres benzinmotor
  • Teljesítmény: max. sebessége úton 20 km/h

*Maus, a német óriásharckocsi - részletesebben

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr3413231535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.