Berlin B-9 túlterhelés-kísérleti gép

2017. november 11. - Habitus

Akaflieg Berlin B-9 egy kétmotoros túlterhelés-kísérleti repülőgép volt, amelyet az Akaflieg Berlin és a Flugtechnische Fachgruppe kifejlesztett az 1940-es években. Ezt az egyetlen példányban készült gépet rendkívül szilárdra építették, mivel 22 g-s túlterhe- lések vizsgálatára tervezték.

berlinb9.jpg

Ehhez a csúcsértékhez azonban a program már nem jutott el, mivel a hozzá szükséges Messerschmitt Me P2 állítható légcsavar beépítését csak 1944-től tervezték, de erre már nem került sor. A pilóta fekvő helyzete is számos problémát okozott, különösen a fontos ellenőrzőműszerek láthatósága tekintetében. Ezt egy tükör használatával oldották meg, ennek segítségével lehetett leolvasni a műszereket. A gépet végül csak 1943. elejére tudták befejezni, és ugyanezen év augusztusától próbálták ki. 

TECHNIKAI ADATOK (Ba-349A)

  • Méretek - fesztáv 9,37 m; hossz 6,07 m; magasság 2,35 m
  • Súly: 940 kg (üresen) 1120 kg (harckészen)
  • Személyzet: egy fekvő helyzetű pilóta a teljesen üvegezett kabinban
  • Fegyverzet: nincs
  • Motor: két 105 LE-s Hirth HM 500 négyhengeres léghűtéses függő sorosmotor
  • Hatótávolság: nem ismert
  • Teljesítmény: max. sebessége 247 km/h

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr113231583

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.