Az M15 CGMC-t (M15 Combination Gun Motor Carriage) az M3 féllánctalpas jármű alapjain kifejlesztett T28E1 változataként hozták létre 1943 elején. A jármű hátsó részére egy 37 mm-es M1A2 légvédelmi gépágyút és két koaxiálisan felszerelt .50 kaliberes géppuskát szereltek külön felépítményben.
A géppuskák a 37 mm-es gépágyú fölé kerültek, de az M15A1 változatnál a géppuskákat már a gépágyú alá szerelték. 1943 augusztusában kezdték a gyártását, az év végéig 500 darab M15-ös, majd 1944 februárjáig 1652 M15A1 került legyártásra. Jelentős tűzgyorsa- sága, pontossága, és kiváló terepjáró képessége miatt az M15-öt és az M15A1-et széles körben alkalmazták a szövetséges erők Tunéziában különböző földi és légi célok ellen.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 6,01 m; szélesség 2,50 m; magasság 2,64 m
- Súly: 9000 kg
- Személyzet: 7 fő
- Fegyverzet: egy darab 37 mm-es M1A2 gépágyú, két darab 12,7 mm-es M2HB géppuska
- Páncélzat: 6-13 mm
- Hatótáv: 320 km (úton)
- Motor: egy 230 LE-s hathengeres White 160AX dízelmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 72 km/h