A M13 MGMC-t (Multiple Gun Motor Carriage) az M3 féllánctalpas jármű alapjain kifejlesz- tett T1E4 prototípus végleges változataként hozták létre. Az eredeti jármű hátsó részére egy Maxson légvédelmi géppuskatoronyot szereltek, melybe két darab .50 kaliberű (12,7 mm-es) M2HB típusú géppuskát építettek be.
Az első kísérleti példányok még az M2 jármű bázisán épültek – különféle tornyokkal szerelve. A tervek kipróbálása után a hadsereg vezetői a Maxson-toronnyal felszerelt járművet választották ki. A végleges megoldás prototípusa így ezzel a toronnyal épített M3 alapjármű lett, hadrendben végül M13 jelöléssel állították. Több mint 500 darab készült belőle. 1942 áprilisában elkészült el a továbbfejlesztett változata is, amely már négy darab 12.7 mm-es géppuskával volt kialakítva – ez lett az M16 MGMC.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 6,50 m; szélesség 1,98 m; magasság 2,20 m
- Súly: 8390 kg
- Személyzet: 5 fő
- Fegyverzet: két darab 12,7 mm-es M2HB géppuska
- Páncélzat: 6-13 mm
- Hatótáv: 320 km (úton)
- Motor: egy 147 LE-s hathengeres White 160AX benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 72 km/h