A Hawker Fury Mk. I-est 1931-ben állították szolgálatba; az első brit vadászgép volt, amelynek sebessége meghaladta a 200 mérföld/órát (322 km). A sikereken felbuzdulva a Hawker cég, hogy a megnövelt teljesítményeket bizonyítsa, saját költségére és kockáza- tára megépítette az Intermediate Fury-t és a High Speed Fury-t. Ezek vezettek el a Fury Mk II. sorozathoz, a Fury Mk I. továbbfejlesztett, burkolt futóműves változatához.
A 20 százalékkal nagyobb teljesítményű Kestrel V1 motor az új gép sebességét 8, az emelkedőképességét 34 százalékkal növelte meg. A Fury Mk II-est átmeneti típusként fogadták el és 98 darabot rendeltek belőle; a gépek 1937 elejétől öt RAF századhoz kerültek. Mivel 1939-es típusselejtezésük után a repülőgépeket gondosan tárolták, 24 darabot átadhattak Dél-Afrikának. 1940/41-ben a gépeket Kelet-Afrikába telepítették át, hogy ott az olaszok ellen bevessék őket. (A fenti képen egy olaszok által zsákmányolt és szolgálatba állított Fury Mk II-es látható)
TECHNIKAI ADATOK (Fury Mk II)
- Méretek: hossz 8,15 m; magasság 3,11 m; fesztáv 9,14 m
- Szerkezeti tömeg: 1240 kg
- Felszálló tömeg: 1637 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes mereven beépített gépágyú a pilótafülke előtt a törzsön
- Motor: egy 640 LE-s (477 kW) Rolls-Royce Kestrel VI típusú V-motor
- Hatótáv: 435 km
- Teljesítmény: max. sebessége 359 km/h; csúcsmagasság 8990 m