A II. világháború fegyverei, járművei

Curtiss SB2C 'Helldiver' zuhanóbombázó

2017. október 19. - Habitus

Tervezése 1939-ben kezdődött, prototípusa, az XSB2C-1 1940 decemberében repült elő- ször, de balesetet szenvedett. A későbbiek során a tervet állandóan változtatták, majd- nem 900 nagyobb módosítást hajtottak végre. Szériagyártása 1942-ben indult meg, első bevetésére a következő évben került sor.

helldiver.jpg

A nehezen meginduló gyártás miatt viszonylag kevés készült belőle, de a típust a szak- értők hamarosan "a világ legjobb zuhanóbombázója"-ként kezdték el emlegetni. Főként a haditengerészet alkalmazta, a csendes-óceáni hadszíntéren a Douglas Dauntless-eket váltották fel vele. Az USAAF (a szárazföldi légierő) is rendelt belőle, ott a SB2C-1 változatot A-25A típusjelzéssel állították hadrendbe, és alacsonytámadásokra használták. Bár a repülőgép soha nem volt teljesen megfelelő, jobb híján 7200 épült meg belőle, beleértve az A-25 jelű szárazföldi gépeket is.

TECHNIKAI ADATOK (SB2C-1)

  • Méretek: hossz 11,18 m; magasság 4,01 m; fesztáv 15,17 m
  • Szerkezeti tömeg 4590 kg
  • Felszálló tömeg: 7626 kg
  • Személyzet: 2 fő
  • Fegyverzet: kettő 20 mm-es gépágyú a szárnyban, 2 db 0.3 hüvelykes, forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részében, és 1361 kg-os torpedó-, bomba-, vagy mélyvízi bombateher belső bombarekeszben és külső felfüggesztési pontokon
  • Motor: egy 1700 LE-s Wright R-2600-20 Cyclone 14 hengeres csillagmotor
  • Hatótáv: 2210 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 452 km/h; csúcsmagasság 7385 m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr6513032678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása