A Bloch gyár az MB.152C.1 szériagép átalakításával valóban jó teljesítményű vadászgép, az MB. 155.01-es prototípusát alkotta meg, amellyel az MB.150-es típuscsalád "beérett". A legnagyobb változás a Bloch MB.152-estől átvett motor beépítése volt.
A prototípus 1940-es első repülését 33 darabos széria követte a Vichy-légierő számára, MB. 155C.1 típusjellel, hátrább helyezett pilótafülkével. A felszabaduló helyre nagyobb benzintartály és több lőszer kerülhetett. 1942 novemberétől a Vichy-Franciaországban lefoglalt repülőgépeket a németek vadász-gyakorló gépekként használták.
TECHNIKAI ADATOK (MB.155C.1)
- Hossz: 9,05 m
- Magasság: 3,03 m
- Fesztávolság: 10,58 m
- Hatótáv: 1050 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 10000 m
- Szerkezeti tömeg: 2158 kg (felszálló tömeg: 2850 kg)
- Csúcssebesség: 516 km/h
- Fegyverzet: két 20 mm-es mereven beépített gépágyú és két-négy 7,5 mm-es mereven beépítet, előretüzelő géppuska vagy hat 7,5 mm-es a szárny belépőélébe mereven beépített géppuska
- Hajtómű: 1060 LE-s Gnome-Rhone 14N-49 14 hengeres, kétsoros csillagmotor