A "Natter" a vipera szó német megfelelője, és ennek a kis rakétának valóban mérges volt a fullánkja. 1939-ben Werner von Braun javasolta elsőként egy függőlegesen felszálló rakéta-repülő tervezését, és Erich Bachem adott neki rövid életet, aki az ötletből ezt az olcsó, egyszerű, ámde nagyon erős rakétahajtóműves vadászt alkotta.
A Natter négy kiegészítő hajtóművet használt a felszálláshoz (hasonlóan, mint a Me-163 Kometben). Repülés közben négy kipufogógáz-terelő segítette az irányítást. Rövidtávú elfogó vadászgépnek készült, amelyet a szövetséges bombázóraj közelében vetnek be 24 irányítatlan rakétával, melyek kilövése után a pilóta egyszerűen kiugrik a gépből. Gyakor- latilag eldobható repülőgép – csak a hajtóművet lehetett úgy-ahogy megmenteni egy-egy bevetés után. Sikeres pilóta nélküli tesztek sorozata után 1945 februárjában az első pilóta életét vesztette, ezután azonban számos sikeres próbarepülést hajtottak végre, de éles akcióban nem került bevetésre. Egy példány ma is megtekinthető a National Air and Space Museum-ban (Washington DC, USA).
TECHNIKAI ADATOK (Ba-349A)
- Méretek - fesztáv 3,62 m; hossz 6,02 m; szárnyfelület 4,8 m²
- Súly: 800 kg (üresen); 2232 kg (harcrakészen)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: 24 darab 73 mm-es Hs 217 rakéta, vagy 33 darab 55 mm-es R4M rakéta az orrban
- Motor: egy 16.7 kN tolóerejű Walter HWK 509A rakétahajtómű
- Hatótávolság: 40 km
- Teljesítmény: max. sebessége 1000 km/h; csúcsmagasság 14 000 m