A Renault R-35-öst a 30-as évek közepén, az ősöreg I. világháborús Renault FT 17-esek felváltására tervezték. 1940-re közel 1600 darab épült a típusból, amely számszerűen a francia hadsereg legjelentősebb harckocsija volt, bár még így sem sikerült teljesen felváltania az FT 17-eseket.
Az R-35 megfelelt a vele szemben támasztott elvárásoknak, de nem bizonyult a német páncélosok egyenrangú ellenfelének, különösen azért nem, mert a francia harckocsikat elaprózva, kis csoportokban vetették be a német páncélos csoportosítások ellen. Lövege még a legkönnyebb német harckocsik páncélzatát sem tudta átütni, és számos példányát egyszerűen hátrahagyta a személyzete az 1940 májusi francia visszavonulás során. A németek helyőrségi és kiképzési feladatokra használták az R- 35-ösöket, számos példányt pedig tüzérségi vontatóként, lőszerszállító járműként és önjáró lövegek alvázaként vettek igénybe. A tornyát eltávolították, és partvédelmi feladatokra vették igénybe.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,25 m; szélesség 1,87 m; magasság 2,35 mm
- Súly: 10 100 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy 37 mm ágyú; egy 7,5 mm párhuzamosított géppuska
- Páncélzat: 40 mm
- Hatótáv: 140 km (úton)
- Motor: egy 82 LE-s (61 kW) négyhengeres Renault benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 21 km/h; gázlóképesség 0,8 m; lépcsőmászó képesség 0,5 m; árokáthidaló képesség 1,60 m