1944 során a Krupp Művek megépítette egy szupernehéz aknamentesítő jármű prototípusát. A 130 tonna súlyú szerkezet két része csuklóval csatlakozott egymáshoz, így a jármű terepjáró és manőverező képessége lényegesen jobb volt, mint amilyet egy ilyen nehéz gép esetében hagyományos módszerekkel el lehetett volna érni.
Az aknamentesítő prototípusa elképesztő méretekkel rendelkezett: magassága meghaladta a 3 métert, csak az acélból készült kerék átmérője 270 centiméter volt, teljes hossza pedig elérte a 10 métert. A jármű mozgatását HL90 típusú Maybach motorok végezték, amelyekből mind az első, mind a hátsó kocsiba beépítettek egyet-egyet. Az aknamentesítő prototípust különböző méretű és formájú ekékkel szerelhették fel, attól függően, hogy keskenyebb, avagy szélesebb sávot akartak megtisztítani a földfelszín alá telepített robbanószerkezetektől. Az egyetlen prototípus az Egyesült Államok hadseregének kezére került a háború végén.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: hosszúság 10,58 m; szélesség 3,15 m; magasság 3,18 m
- Súly: 130 tonna
- Személyzet: 8 fő
- Fegyverzet: ismeretlen
- Páncélzat: 25 mm
- Hatótáv: ismeretlen
- Motor: két, egyenként 350 LE-s Maybach HL 90 P 20-K benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 22 km/h; terepen 4-8 km