A II. világháború fegyverei, járművei

Hermes repülőgép-hordozó

2017. október 16. - Habitus

Hermes volt az első igazából repülőgép-hordozónak tervezett és megrendelt hajó a világon. Építését 1917-ben kezdték meg, de csak 1924-ben készült el, így a szolgálatba lépés szempontjából a japán Hosho repülőgép-hordozó megelőzte.

hermes1923.jpg

Cirkáló típusú hajótestének a főfedélzet adta meg a szerkezeti erősségét. Fölötte he- lyezkedett el a 122 méter hosszú hangárfedélzet, majd a repülőfedélzet. A parancsnoki hídját, kéményét, vezetési központját és az árbocait mind a repülőfedélzet jobb oldalán elhelyezett nagy sziget-felépítményben csoportosították. A 150 mm-es lövegeit a hajó- testben helyezték el, míg a kisebb kaliberű fegyverzetet a repülőfedélzet jobb oldalán szerelték fel. Nem tudott sok repülőgépet magával vinni, 1940-ben a repülőezrede pl. csupán 12 vadászgépből állt. 1942. április 9-én Ceylon előtt a Shokaku japán hordozó- ról felszállt repülőgépek, az ausztrál Vampire rombolóval, a Hollyhock korvettel és két tankhajóval együtt elsüllyesztették.

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1919
  • Vízkiszorítás: 11.024 t (üresen), 13.208 tonna (harckészen)
  • Méretek: hossz: 182,82 m - szélesség: 21,70 m - merülés: 6,51 m
  • Sebesség: 25 csomó (46,26 km/h)
  • Személyzet: 664 fő
  • Hajtómű: 2 hajócsavar és két Parsons gőzturbina - 40.000 shp
  • Hatótávolság: 7400 km
  • Fegyverzet: 6 db 13,9 cm-es ágyú; 3 db 101 mm-es, 6 db 20 mm-es és 8 db 127mm-es légvédelmi ágyú és 20 repülőgép

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr5212994214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása