A II. világháború fegyverei, járművei

Chervona Ukraina könnyűcirkáló

2017. október 02. - Habitus

A Svetlana-osztályú könnyűcirkálót eredetileg Admiral Nahimov-ként kezdték el építeni 1913. október 3-án a Nikolajev-i hajógyárban, majd 1915-ben vízrebocsátották. A világ- háború lelassította a munkálatokat, majd a polgárháború alatt teljesen leálltak; csak 1922-ben folytatták a félkész hajó építését. A munkálatok azonban rendkívül lassan ha- ladtak, nem volt elég nyersanyag, munkaerő, és alapvető berendezések is hiányoztak.

chervona_ukraina1.jpg

Végül csak 1927. március 21-én állt szolgálatba a Fekete-tengeri Flotta kötelékében (1922. december 26-én átnevezték Chervona Ukrainára). A '30-as években – csakúgy, mint test- vérhajóját – átépítették és modernizálták. A német támadást követően 1941 októberében részt vett előbb Ogyessza, majd Szevasztopol védelmében; 1941. november 13-án a né- met légierő több hullámban támadó gépei (Stuka II./StG. 77) Szevasztopol Déli-öblében elsüllyesztették. A roncsot a háború után kiemelték, és a továbbiakban célhajónak hasz- nálták 1950-ig. A Chervona Ukraina volt az egyetlen szovjet cirkáló, amely a II. világháború során elpusztult. Testvérhajója a Krasnij Krym.

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1915.
  • Vízkiszorítás: 6950 t (üresen); 8250 tonna (harckészen)
  • Méretek: hossz: 158,36 m - szélesség: 15,36 m - merülés: 5,59 m
  • Sebesség: 22 csomó
  • Személyzet: 754 fő
  • Hajtómű: 2 hajócsavar, 12 kazán, 2 Brown-Curtis gőzturbina - 46 300 LE
  • Hatótávolság: nincs adat
  • Fegyverzet: 15 db 130 mm-es ágyú; 6 db 100 mm-es (4×II-/56) ágyú; 10 db 37 mm-es és 7 db 12, 7 mm-es légvédelmi gépágyú; 12 × TLT 533 mm-es torpedó-vetőcső ( 4x3 ) és 100 akna
  • Páncélzat: max. 76 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr5512921493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása