A II. világháború fegyverei, járművei

Vickers Wellesley bombázógép

2017. szeptember 30. - Habitus

A háromüléses repülőgép egy 1933-ban többfeladatú és torpedóvető repülőgépre kiírt hivatalos pályázatra született, magánkezdeményezésként. A Wellesley 1935 júniusában repült először; újszerű, geodétikus sárkánya és nagy oldalviszonyú, önhordó szárnya volt.

wellesley.jpg

A vászonborítású mélyfedelű repülőgép berepülése olyan jól sikerült, hogy a légügyi minisztérium azonnal 96 darabot rendelt belőle. A később Wellesley Mk I-ként jelölt gépeket közepes bombázógépeknek szánták, a bombák a szárny aljára szerelt két tartályban kaptak helyet. 1938 májusáig 176 repülőgépet gyártottak. A sorozat későbbi gépeinek nem hivatalos jele Wellesley Mk II volt, ezeken a két különálló, elülső és hátsó pilótafülke között a törzs üvegezett része, az "üvegház" jelentette a kapcsolatot. A Wellesley gépek jó szolgálatot tettek a briteknek a háború első szakaszában Észak- és Kelet-Afrikában.

TECHNIKAI ADATOK (Mk. I.)

  • Méretek: hossz 11,68 m; magasság 4,67 m; fesztáv 22,72 m
  • Szerkezeti tömeg 3070 kg (felszálló tömeg: 5674 kg)
  • Személyzet: 3 fő
  • Fegyverzet: egy 0,303 hüvelykes, a bal szárnyba mereven beépített géppuska, egy 0,303 hüvelykes forgatható géppuska a hátsó pilótafülkében, és 907 kg-os bombateher
  • Motor: egy 850 LE-s Bristol Pegasus XX típusú, 9 hengeres egysoros csillagmotor
  • Hatótávolság: 4640 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 368 km/h; csúcsmagasság 7770 m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr6512912599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása