A II. világháború fegyverei, járművei

Polikarpov I-153 vadászgép

2017. szeptember 30. - Habitus

Az I-153-ast az Polikarpov I-15bis korszerűbb változatának szánták azáltal, hogy csökken- tették a légellenállást: visszatértek az I-15-ösök felsőszárnyas megoldásához és a gép (kézzel működtethető) behúzható futóművet kapott. A típus 1938-ban repült először, és 3437 sorozatgép épült belőle.

i153-s.gif

Az I-153 az 1939-es japán-szovjet határviszályok idején került csapatszolgálatba, de harcoltak vele az szovjet-finn "Téli háborúban" és a Szovjetunió megtámadásakor, 1941 júniusától a harcok első szakaszában is. 1943 közepén visszavonták az I-153-ast az elsővonalbeli szolgálatból, és iskolagépként használták, de a finnek a zsákmányolt gépekkel még 1944-ben is elsővonalbeli vadászgépekként repültek. Gyakorlott pilóták számára a gép eléggé jól repülhető volt, de a kezdőnek meggyűlt vele a baja.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 6,17 m
  • Magasság: 2,79 m
  • Fesztávolság: 10,02 m
  • Hatótáv: 880 km
  • Személyzet: 1 fő
  • Csúcsmagasság: 10 500 m
  • Szerkezeti tömeg: 1348 kg (max. felszálló tömeg: 2110 kg)
  • Csúcssebesség: 444 km/h
  • Fegyverzet: négy 12,7 mm-es, mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzs tetején és 200 kg-os bomba- vagy rakétateher külső megerősített pontokon
  • Hajtómű: egy 1000 Le-s (746 kW) Szvecov M-62 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor

*Polikarpov I-16 – kicsit részletesebben

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr2612912673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása