A Cyclone érdekes, de végül is sikertelen kísérlet volt arra, hogy a nagyon is sikeres, fából készült versenygépekből olcsó és gyorsan elkészíthető könnyű, elfogó vadászgépet fejlesszenek ki. A C.714 1936 júliusában kezdte katonai pályafutását, amikor a C.710.01 jelű prototípus először repült, 450 Le-s (335,5 kW) Renault 12R-01-es motorral és két 20 mm-es gépágyúval.
Ezt a típust a C.713.01 prototípus követte, már behúzható futóművel és megnövelt függőleges vezérsíkkal. Megerősített sárkánnyal és átalakított szárnnyal jött létre a C.714.01 prototípus, amelyet a C.714C.10 jelű sorozatgépek követtek. Összesen 92 darab készült el belőlük (ebből hat Finnország számára) és a repülőgépeket 1940 elejétől állították korlátozott csapatszolgálatba. Franciaország összeomlása után 9 repülőgépet a Vichy-kormány, illetve a németek vadász gyakorlógépként használtak.
TECHNIKAI ADATOK: (C.714C.1)
- Hossz: 8,63 m
- Magasság: 2,87 m
- Fesztávolság: 8,97 m
- Hatótáv: 905 km
- Személyzet: 1 fő
- Csúcsmagasság: 9100 m
- Szerkezeti tömeg: 1395 kg (felszálló tömeg: 1880 kg)
- Csúcssebesség: 465 km/ó
- Fegyverzet: négy 7,5 mm-es mereven beépített géppuska a szárny alá süllyesztett két fegyverbölcsőben
- Hajtómű: egy 500 Le-s (373 kW) Renault 12R-03 típusú, 12 hengeres függőhengeres V-motor