A Királyi Haditengerészet Légi Szolgálata 1914-ben (Royal Naval Air Service) figyelemre méltónak találta, ahogyan a belgák páncélgépkocsikat használtak az előrenyomuló német hadsereg elleni rajtaütésekre. A szolgálatnál a példa nyomán elhatározták, hogy átalakítanak néhányat saját Rolls-Royce Shilver Ghost gépkocsijaikból.
A rögtönzés sikeresnek bizonyult, az Admiralitás megadta az engedélyt egy "hivatalos” páncélautó megépítésére a Silver Ghost személygépkocsi alvázán. A megerősített felfüg- gesztéssel és páncélzattal ellátott Rolls-Royce 1915 márciusától világszerte szolgálatba lépett, különösen Afrikában és az Arab-félszigeten bizonyult sikeresnek, ahol kiváló terepjáró képességről tett tanúbizonyságot. A Rolls-Royce páncélgépkocsik 1922-es felváltásukig álltak a brit hadsereg szolgálatában, Indiában és Észak-Afrikában azonban néhányat egészen a II. világháborúig szolgálatban tartottak, Rolls-Royce 1940 jelzéssel.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 5,08 m; szélesség 1,91 m; magasság 2,55 m
- Súly: 3400 kg
- Személyzet: 3-4 fő
- Fegyverzet: egy 7,7 mm-es Vickers géppuska
- Páncélzat: 9 mm
- Hatótáv: 225 km (úton)
- Motor: egy 40/50 LE-s (30/37,3 kW) Rolls-Royce benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 95 km/h