A Kawanishi Baika (Bogárka) kamikaze repülőgép a német Fieseler Fi 103R Reichenberg japán változataként jött létre a II. világháború vége felé. A gép tervezése során a Fieseler Fi-103 terveit vették alapul a japán mérnökök: egy kicsiny, minimálisan műszerezett pilótakabint alakítottak ki a törzs közepén, és a hajtómű felfüggesztését is átalakították.
A több ponton is módosított, Maru Ka-10 azonosítóval ellátott hajtómű tartóit ugyanis megmagasították, hogy a szívótorok elemelkedjen a gép törzsétől, és a hajtóművet ne takarja ki a kabintető. Az eredeti V-1 szárnyait is módosították, a keskeny, rövid szárnyak ugyanis az irányított repüléshez nem termeltek elégendő felhajtóerőt. Indítását – úgy, mint a németek – kilövősínről vagy bombázógépekből átalakított hordozókról tervezték. Harctéri alkalmazására azonban sohasem került sor, talán 1-2 prototípus épült meg.
TECHNIKAI ADATOK (tervek szerint)
- Méretek: fesztáv 6,60 m; hossz 7,02 m; magasság ? m
- Súly: 750 kg (üresen); 1430 kg (harckészen)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: 250 kg-s robbanótöltet
- Motor: egy 2,9 kN tolóerejű Maru Ka-10 pulzáló rakétahajtómű
- Hatótávolság: 300 km
- Teljesítmény: max. sebessége 556 km/h