1934-ben jelent meg a Kellett Autogiro Corporation első gépe a K-2, majd követte a két- üléses KD-1. A gép felkeltette ugyan az amerikai hadsereg érdeklődését, de mégsem az Egyesült Államok hadseregében futott be nagy karriert, hanem a császári Japán hadse- regben. A japán kormány 1939-ben vásárolt egy KD-1A gépet, melyet azonnal átadott egy japán cégnek továbbfejlesztés céljából.
KA-1 típusnévvel és egy 240 LE-s, német motorral kezdték el a sorozatgyártást 1941-től. A japán haderő 240 db-ot állított rendszerbe, melyek futár, felderítő és tüzérségi tűzvezető feladatokat láttak el, a haditengerészet pedig tengeralattjáró elhárításban alkalmazta. A flotta nemcsak partmenti bázisokról, hanem anyahajókról is üzemeltette. Ez volt a máso- dik felfegyverzett autogiro a világon – az első az orosz Kamov A-7 volt – 2 darab 60 kg-os hagyományos bombát, vagy tengeralattjáró-elhárító mélyvízi bombát is képes volt a le- vegőbe emelni és alkalmazni.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek: rotorátmérő 12,20 m; hossz 9,19 m; magasság ? m
- Súly: 775 kg (üresen); 1170 kg (harckészen)
- Személyzet: 1-2 fő
- Fegyverzet: két 60 kg-os mélyvizi-bomba
- Motor: egy 240 LE-s (180 kW) Argus As10c léghűtéses, fordított V-motor
- Hatótávolság: 280 km
- Teljesítmény: max. sebessége 165 km/h; csúcsmagasság 3500 m