Az Egyesült Államokban 1929-ben megalakították a Kellett Autogiro Corporation-t és a Cierva gépek sikerét látva megvásárolták annak licencét. 1934-ben jelent meg a cég első gépe a K-2, majd ezt követte a kétüléses KD-1. A gép felkeltette a hadsereg érdeklődését is és beszereztek belőle 15 darabot.
A sors iróniája, hogy a gép nem az Egyesült Államok hadseregében futott be nagy karriert, hanem a császári Japán hadseregben. A japán kormány 1939-ben vásárolt egy KD-1A gépet, melyet azonnal átadott egy japán cégnek továbbfejlesztés céljából. Kayaba Ka-1 típusnévvel és egy 240 LE-s német motorral kezdték el a sorozatgyártást 1941-től.
TECHNIKAI ADATOK (KD-1B)
- Méretek: rotorátmérő 11,40 m; hossz 8,79 m; magasság 3,48 m
- Súly: 1020 kg (üresen); 1500 kg (harckészen)
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: nincs
- Motor: egy 225 LE-s Jacobs L-4MA benzinmotor
- Hatótávolság: 300 km
- Teljesítmény: max. sebessége 190 km/h; csúcsmagasság 3800 m