Van némi vita ennek a repülőgépnek az elnevezése körül. A német repülőgyártás, akár- csak szovjet ellenfeleik, a gyártó után nevezték el gépeiket. A "Ho" a Horten szóból ered, mivel a gép tervezői Walter és Reimar Horten voltak. Ugyanakkor a gyártója Gotha, így egyesek a gépet Go 229- ként ismerik, mivel azonban a gép sorozatgyártásra sose került, a korábbi név ragadt rajta.
A Ho-229 nagyhatósugaró vadászbombázónak készült, 30 mm-es Mk 108 gépágyúkkal és két 500 kg-os bombával volt felszerelve, ám sosem jutott túl a tesztelési fázison. Három prototípus elkészült ugyan, de az első tesztrepülést követően (1945. január, Oranienburg) a szövetséges katonák lerohanták a fejlesztőbázist, így bevetésre nem került. Az egyetlen fennmaradt példány – a V-3-as prototípus – az amerikai National Air and Space Museum- ban található.
A háború után az USA hatóságai nagyon szerették volna megtalálni és Amerikába "csábí- tani” a modelleket megalkotó Horten fivéreket, ők azonban inkább Peron Argentínájába menekültek.
TECHNIKAI ADATOK (Horten Ho-229A)
- Max. súly: 6.912 kg
- Fesztávolság: 16,75 m
- Hossz: 7,48 m
- Fegyverzet: 2 x 30 mm MK 108 gépágyú, R4M rakéták és 2 x 500 kg bombateher
- Hatótáv: 1000 km
- Sebesség: 977 km/h 12.000 méteren
- Hajtómű: 2 db Junkers Jumo 004B turbómotor
*Horten IX (Ho-229) csupaszárny repülőgép - részletesebben