Amíg a II. világháború legtöbb páncélvadászát harckocsikból alakították át, az M18 Hellcat viszont eleve erre a feladatra készült. A típus fejlesztése 1942-ben vette kezdetét, az első sorozatgyártású példányok 1943-ban jelentek meg, és a gyártás 1944. decemberi leállításáig összesen 2500 darab készült belőle.
Az M18 bizonyult a háború legjobb amerikai páncélvadászának. A jármű, amely kisebb volt, mint az M10 Wolverine, valamivel erősebb fegyverzetet kapott, és messze gyorsabb is volt annál. Valójában az M18-as volt a II. világháború leggyorsabb lánctalpas járműve, kitűnő fajlagos teljesítményének köszönhetően igen fürge volt, és nagyon jól gyorsult. Mindenekfelett azonban egyedül is képes volt megállni a helyét a harcmezőn. A típus sikerei ellenére, a szakosított páncélvadászok iránti lelkesedés csökkenésével a háború vége felé az M18-asokat is inkább rohamlövegként, vagy önjáró lövegként alkalmazták.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 6,65 m; szélesség 2,87 m; magasság 2,56 m
- Súly: 17 040 kg
- Személyzet: 5 fő
- Fegyverzet: egy 76,2 mm-es M1A1 ágyú; egy 12,7 mm-es Browning géppuska
- Páncélzat: 9-25 mm
- Hatótáv: 170 km (úton)
- Motor: egy 340 LE (253,5 kW) teljesítményű Continental R-975 C1 csillag benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 88 km/h; gázlóképesség 1,22 m; lépcsőmászó képesség 0,91 m; árokáthidaló képesség 1,88 m