Jerzy Dabrowski vezetésével 1934-ben tervezett könnyűbombázó repülőgép. Az első prototípus, a PZL-37/I 1936-ban Bristol Pegazus XII 8, a második a PZL/II 1937-ben Bristol-Pegazus XX motorral szállt fel, míg a harmadik prototípus PZL/III francia Gnome-Rhone 14 NO 7 motort kapott. A könnyűbombázó több változatban készült (A, Abis, B, C, D) jugoszláv, bolgár, román, török exportlehetőségekkel számolva.
A háború kitöréséig mintegy 90-100 gép készült el, ezekből 46 db volt a csapatoknál bevethető állapotban. A háború kitörésekor négy repülőszázad – mindegyik kilenc Los B géppel felszerelve – állt a bombázódandár szolgálatába, és rendkívüli hatékonysággal üzemeltek, amíg tudtak. A lengyel kapituláció után néhány gép a Szovjetunióba került, sok példány (összesen 33) német fedélzeti fegyverekkel átfegyverezve a román légierőknél állt szolgálatban a háború végéig.
TECHNIKAI ADATOK (PZL P.37 B Los)
- Hossz: 12,90 m
- Magasság: 5,08 m
- Fesztávolság: 17,93 m
- Hatótáv: 2600 km
- Személyzet: 4 fő
- Csúcsmagasság: 6000 m
- Szerkezeti tömeg: 4213 kg (felszálló tömeg: 8500 kg)
- Csúcssebesség: 440 km/ó
- Fegyverzet: kézi irányítású 7,7 mm-es KM Wz.37 géppuskák az orr-részben, törzsvégi és alatti állásban; belső (törzsben és szárnyban) bombakamrák, maximum 2580 kg bombateher részére
- Hajtómű: két PZL gyártmányú Bristol Pegasus, 9 hengeres csillagmotor; (Los A) 875 LE-s Pegasus XIIB; (B) 925 LE-s Pegasus XX