A II. világháború fegyverei, járművei

Messerschmitt Me-410 ’Hornisse’ nehézvadászgép

2017. szeptember 28. - Habitus

A többfeladatú Me-410 "Hornisse" repülőgép a Me-210 nehézvadász kudarca nyomán született, annak pótlásaként. A Me-210 hibáit csak közvetlenül a program végleges törlése előtt tudták megszüntetni. A Me-210-est ezután már csak Magyarországon gyártották, 1944 őszéig, a Dunai Repülőgépgyárban, ahol 134 darab a magyar, 146 pedig a német légierő részére készült el.

me410.jpg

A Me-410 megőrizte elődje főbb formáit, de a végrehajtott légerőtani módosításoknak és a Daimler-Benz DB 603A V-motoroknak köszönhetően teljesítménye lényegesen jobb lett. 1942 őszén repült először, és végül 1137 repülőgépet gyártottak a Me-410A három és a Me-410B öt fő altípusából. Az utóbbi sorozatot már DB 603G motorokkal készítették. A B-5 jelzésű hajótámadó, a B-7 nappali és a B-8 éjszakai felderítőgépek a háború végéig csak kísérleti fázisba jutottak.

TECHNIKAI ADATOK (Me-410A-1/U2)

  • Hossz: 12,47 m 
  • Magasság: 4,25 m
  • Fesztávolság: 16,31 m
  • Hatótáv: 1672 km 
  • Személyzet: 2 fő
  • Csúcsmagasság: 10 450 m
  • Szerkezeti tömeg: 7525 kg  (felszálló tömeg: 9651 kg)
  • Csúcssebesség: 625 km/h
  • Fegyverzet: két 20 mm-es gépágyú az orrban, két 20 mm-es mereven beépített gépágyú a törzs alján a fegyverbölcsőben, két 7.92 mm-es az orrba épített géppuska és egy-egy 13 mm-es géppuska a törzs két oldalán
  • Hajtómű: két 1750 LE-s Daimler-Benz DB 603A típusú, 12 hengeres, fordított hengerelrendezésű V-motor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr6212908830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása