Celestino Rosatellinek, a FIAT főmérnökének talán legismertebb repülőgépe, a Fiat CR.32 tulajdonképpen a CR.30 továbbfejlesztésének tekinthető. A kétfedeles, áramvonalazott, merev futóműves gépet 1932-ben fejlesztették ki, és 1933-ban rendszeresítették az olasz légierőnél. A kitűnő műrepülő tulajdonságokkal rendelkező, fordulékony gép kora egyik legjobb vadásza volt, 1935-1940 között az olasz vadászerők gerincét alkotta.
A típusból 1939-ig összesen 1212 db készült el, több országba is exportálták, Spanyolor- szágban 1938-tól licencben gyártották is, HA–132–L "Chirri" jelöléssel. A világháború elején már nem számított korszerűnek, de 1942-ig az első vonalban szolgált, igaz, csak a kisebb jelentőségű hadszíntereken, mint pl. Görögországban vagy Líbiában. A típus 1936-tól a magyar légierőknél is hadrendben állt Gebauer géppuskákkal átszerelve, és Kárpátalja visszacsatolásakor a szlovák gépek ellen 5 igazolt és 2 valószínű légigyőzelmet arattak.
TECHNIKAI ADATOK
- Hossz: 7,45 m
- Magasság: 2,41 m
- Fesztávolság: 9,52 m
- Szerkezeti tömeg 1400 kg
- Felszálló tömeg: 1900 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: eredetileg két darab 12,7 mm-es Breda-SAFAT géppuska, 100 kg bomba
- Motor: egy 600 Le-s 12 hengeres FIAT A.30 RAbis
- Hatótáv: 750 km
- Teljesítmény: max. sebessége 360 km/h; csúcsmagasság 9000 m