A Breda Meccanica Bresciana gyártotta kétüléses, kétfedelű kiképzőgép első példányai 1931-ben repültek először, ekkor még Lynx vagy Castor motorokkal. Szárazföldi és vízi repülőként is alkalmazták, az utóbbi esetben úszótalpakat kellett a gépre felszerelni. 1932-es szolgálatba állításuk után a Regia Aeronautica elsősorban hidroplánként működtette ezeket a kétfedelűeket.
1931-1938 között összesen 753 gép került legyártásra. A második világháborúban már csak kiképzőgépként alkalmazták, a megmaradt néhány gépet az olasz kapituláció idején a szövetségesek lefoglalták. A Breda Ba.28 a Ba.25 exportra gyártott változata volt, kissé meghosszabbított orral készült, az itt alkalmazott nagyméretű Piaggio Stella VII (Gnome-Rhone K-7) csillagmotor miatt. Egyes források szerint az olaszok néhány Breda Ba.28-t kipróbáltak a spanyol polgárháborúban, mint felderítőgépet.
TECHNIKAI ADATOK (Breda Ba.25)
- Hossz: 7,80 m
- Magasság: 2,83 m
- Fesztávolság: 9,80 m
- Hatótáv: 400 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 4900 m
- Szerkezeti tömeg: 795 kg (max. felszálló tömeg: 1038 kg)
- Csúcssebesség: 205 km/ó
- Fegyverzet: alapváltozatnál nincs
- Hajtómű: egy 220 Le-s (164 kW) Alfa Romeo D-2 (Armstrong Siddeley Lynx licensz alapján gyártott) 7 hengeres csillagmotor