A II. világháború fegyverei, járművei

Breda Ba.25 kiképzőgép/hidroplán

2017. szeptember 28. - Habitus

A Breda Meccanica Bresciana gyártotta kétüléses, kétfedelű kiképzőgép első példányai 1931-ben repültek először, ekkor még Lynx vagy Castor motorokkal. Szárazföldi és vízi repülőként is alkalmazták, az utóbbi esetben úszótalpakat kellett a gépre felszerelni. 1932-es szolgálatba állításuk után a Regia Aeronautica elsősorban hidroplánként működtette ezeket a kétfedelűeket.

ba25.jpg

1931-1938 között összesen 753 gép került legyártásra. A második világháborúban már csak kiképzőgépként alkalmazták, a megmaradt néhány gépet az olasz kapituláció idején a szövetségesek lefoglalták. A Breda Ba.28 a Ba.25 exportra gyártott változata volt, kissé meghosszabbított orral készült, az itt alkalmazott nagyméretű Piaggio Stella VII (Gnome-Rhone K-7) csillagmotor miatt. Egyes források szerint az olaszok néhány Breda Ba.28-t kipróbáltak a spanyol polgárháborúban, mint felderítőgépet.

TECHNIKAI ADATOK (Breda Ba.25)

  • Hossz: 7,80 m
  • Magasság: 2,83 m
  • Fesztávolság: 9,80 m
  • Hatótáv: 400 km
  • Személyzet: 2 fő
  • Csúcsmagasság: 4900 m
  • Szerkezeti tömeg: 795 kg (max. felszálló tömeg: 1038 kg)
  • Csúcssebesség: 205 km/ó
  • Fegyverzet: alapváltozatnál nincs
  • Hajtómű: egy 220 Le-s (164 kW) Alfa Romeo D-2 (Armstrong Siddeley Lynx licensz alapján gyártott) 7 hengeres csillagmotor

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr3312904656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása