A II. világháború fegyverei, járművei

Tas 44M nehéz harckocsi

2017. szeptember 21. - Habitus

1943-ban indult a fejlesztése a Weisz-Manfréd gépgyárban, 1944 közepére elkészültek a harckocsi prototípusával. A 38 tonnásra tervezett Tashoz nagyobb teljesítményű motorra volt szükség, de csak a Turán motorja állt rendelkezésre. Ezért két darab 260 LE-s Turán motor került beépítésre párhuzamosan, egy közös hajtóművel és egy 2x5 fokozatú boly- góműves sebességváltóval együtt.

tas44.jpg

A futóműnél figyelembe vették a Toldinál és a Turánnál tapasztaltakat, és ezért nem torziós rugózással készítették, hanem oldalanként 3 pár laprugókra is támaszkodó középnagyságú görgőpárt alkalmaztak. A mérnökök a Tasnál még egy lényeges műszaki problémát oldottak meg: a páncéltestet hegesztették és csak minimális mennyiségben használtak szegecseket. A harckocsiba egy 75 mm-es 43M magyar páncéltörő ágyút kívántak elhelyezni, ehhez kellett egy új tornyot kialakítani. 1944 tavaszán a hegesztett törzs és a torony elkészült, a páncéltestbe a futóművet, a motorokat és a meghajtást beépítették. 1944. július 27-én a Tas szerelési munkáit az amerikai légitámadás miatt abba kellett hagyni, ugyanis a bombázás a szerelő- és a gépműhelyt elpusztította. A leszakadó csarnok rádőlt a harckocsira, amely kiégett.

TECHNIKAI ADATOK (prototípus)

  • Méretek: hosszúság 7,10 m; szélesség 3,50 m; magasság 3,01 m
  • Súly: 38 000 kg
  • Legénység: 5 fő
  • Fegyverzet: egy 43M 75 mm-es harckocsiágyú és két 8 mm-es Solothurn 34/40M géppuska
  • Páncélzat: 20-120 mm
  • Hatótáv: 220 km (úton)
  • Motor: két, egyenként 260 LE-s Weiss-Manfred Z benzinmotor
  • Teljesítmény: max. sebessége úton 45 km/h

*Turán közepes harckocsi és főbb változatai

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr7412882258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása