A II. világháború fegyverei, járművei

Heinkel He-115 torpedóvető hidroplán

2017. szeptember 21. - Habitus

Háromüléses, általános partvédelmi és torpedóvető hidroplán. 1935-ben írtak ki pályázatot korszerű torpedóvető hidroplánra, amellyel más partvédelmi feladatokat – felderítést vagy aknatelepítést – is végezni lehet. A nyertes Heinkel gyár első négy He 115V-l prototípusa 1937 augusztusában repült először.

he115.jpg

A Heinkel He 115-ösöket végül 1938-ban rendelték meg. Mintegy tíz He 115A-0 nullszériás hidroplánt adtak át 1938 nyarától, végül pedig 137 sorozatgép készült. Az elsők, a He 115A-k a továbbiakban három altípusban készültek, közülük egy exportra. A He 115B-k megerősített szerkezetű változatok voltak, két fő sorozatban, számos altípusjellel telje- sítettek szolgálatot torpedóvető-, bombázó-, aknatelepítő és felderítő repülőgépekként. Sokat a hamburgi Weser Flugzeugbau (Weseri repülőgépgyár) gyártott licencben. A hidroplánok a német, a brit és a svéd légierőnél szolgáltak.

A He 115A/B típusváltozattal szerzett első tapasztalatok azt bizonyították, hogy a hidroplán fegyverzete gyenge. Ezért 1940 elején egy prototípust 20 mm-es gépágyúval láttak el, amely az orrba került, a korábbi forgatható géppuska helyére, hogy a gép kisebb hadihajók elleni támadóképessége növekedjen. A kísérlet nem hozott figyelemre méltó eredményt, de az világos volt, hogy növelni kell a He 115-ös tűzerejét. A felismerés vezetett a He 115C-1 megszületéséhez, amelyen az orr alá egy 15 mm-es, mereven beépített géppuskát építettek a forgatható géppuska kiegészítéseként. És egy-egy mereven beépített 7,92 mm-es, hátratüzelő géppuska került a motorburkolatok végére a támadó vadászgépek elriasztására. A hidroplán­sorozat alváltozatai közé tartozott a megerősített úszótalpas He 115C-2, a He 115C-3 aknarakó hidroplán és a He 115C4, amelyet északi-sarkköri repülésekre fejlesztettek ki. Sok gépet később hajókaravánok kísérésére alakítottak át.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 17,30 m
  • Magasság: 6,59 m
  • Fesztávolság: 22,30 m
  • Hatótáv: 2580 km
  • Személyzet: 3 fő
  • Csúcsmagasság: 5 200 m
  • Szerkezeti tömeg: 6715 kg (felszálló tömeg: 10.359 kg)
  • Csúcssebesség: 534 km/ó, emelkedőképesség 6000 m-re 7 p 27 mp alatt
  • Fegyverzet: egy-egy 7,92 mm-es, forgatható géppuska az orrban és a pilótafülkében hátul, és 920 kg torpedó-, vagy bombateher
  • Hajtómű: két 960 LE-s BMW 132K típusú 9 hengeres egysoros motor 

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8212882342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása