1936 elején kezdte Kurt Tank főtervező tervezni azt a kétüléses nehézvadász repülőgépet, amelynek a 960 Le-s Daimler-Benz DB 600 motorokkal 560 km-es óránkénti sebességet kelleti volna elérnie. A két prototípus 1937 nyarán repült először, két-két 680 Le-s (507 kW) Junkers Jumo 210D motorral.
Négy további prototípusba két 7,92 mm-es géppuskát és két 20 mm-es gépágyút építettek, meghosszabbították a pilótafülke tetejét, módosították a motorburkolatokat, és a hatodik prototípus-gépbe már DB 600A motorokat szereltek. A rendelésre épült három darab FW 187A-0 nullszériás gép 1940-ben nyarán a Focke-Wulf gyár védelmére alakult egység kötelékében maradt. Ezután a gépek a Norvégiában állomásozó 77. ezred 13. (romboló) századához kerültek, (sikertelen) csapatpróbára.
TECHNIKAI ADATOK (Fw 187A-0)
- Hossz: 11,10 m
- Magasság: 3,84 m
- Fesztávolság: 15,31 m
- Szerkezeti tömeg: 3700 kg
- Felszálló tömeg: 5030 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: két 20 mm-es mereven beépített gépágyú és négy 7,92-mm-es mereven beépített géppuska az orrban
- Motor: két 700 Le-s (522 kW) Junkers Jumo 210Ga típusú, 12 hengeres fordított hengerelrendezésű V-motor
- Hatótáv: ismeretlen
- Teljesítmény: max. sebessége 529 km/h; csúcsmagasság 10 000 m