A Kyushu J7W1 Shinden egy kevéssé ismert, de igen érdekes megoldásokat felmutató japán vadászgép volt. Ez az első kacsaszárnyas konstrukció a repülés történetében, amely sorozatgyártásba került. A J7W1 Shinden leginkább egy "fordítva készült" repülőgéphez hasonlít: a motort nem az orrba, hanem a törzs hátsó részébe, a pilótafülke mögé építették be. A vezérsíkok az orrhoz kerültek, nem húzó-, hanem tolólégcsavart alkalmaztak. A futóművet az orrhoz helyezték, a hatalmas méretű függőleges vezérsíkokat pedig a szárnyhoz rögzítették.
Mivel a Shinden elfogó vadászgépnek készült, komoly fegyverzettel látták el a mérnökök. A gép orrába összesen négy darab 30 mm-es gépágyút építettek, mely a B-29 Super- fortresekkel szemben is biztosította az elégséges tűzerőt. Mindent összevetve a J7W1 Shinden furcsa külleme ellenére is gyors és erőteljes vadászgépnek ígérkezett. A japán hadiipari üzemeket ért bombatámadások miatt azonban az első prototípusa csak 1945. augusztus 3-án készült el, de a tesztek során váratlan problémák sorozata jelentkezett, a különleges konstrukció instabilnak és kiszámíthatatlannak mutatkozott. A prototípus még két ízben, augusztus 6-án és augusztus 9-én szállt fel, három próbarepülés során azonban összesen nem töltött 45 percnél többet a levegőben.
TECHNIKAI ADATOK (J7W1)
- Gyártó: Kyūshū Hikōki K.K
- Méretek: fesztáv 11,10 m; hossz 9,66 m; magasság 3,92 m
- Súly: 3645 kg (üresen); 4928 kg (harckészen)
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: négy 30 mm-es Type 5 gépágyú, és 120 kg bombateher
- Motor: egy 2130 LE-s (1589 kW) Mitsubishi Ha-43 12 hengeres motor
- Hatótávolság: 850 km
- Teljesítmény: max. sebessége 750 km/h; csúcsmagasság 12 000 m; emelkedőképesség 750 m/perc