A japán hadsereg 1935-től kezdve használta vontatási és felderítési feladatokra a brit Carden-Loyd VIb alapjaira épített Type 94 páncélost, ám az apró tankocska nem felelt meg a csapatok igényeinek. A váltótípus tervezése során a konstruktőrök megtartották az eredeti alvázat, ám a felépítményt teljesen átépítették.
A 48 lóerős motort a páncéltest hátsó részébe költöztették, a tornyot pedig a felépítmény közepére helyezték át. A kis méretek miatt a toronyba mindössze egy 37 mm-es löveg került, másodlagos fegyverzettel nem rendelkezett. Már a prototípus bemutatásakor is nyilvánvaló volt, hogy a jármű harctéri alkalmazhatósága erősen korlátozott, ám oly nagy szükség mutatkozott a Type 94 Te-Ke leváltására, hogy a hadügyminisztérium a sorozat- gyártás mellett döntött. Az első példányok 1937-ben álltak szolgálatba, felbukkantak Kí- nában, majd megjelentek a csendes-óceáni térség szigetein is. Összesen 593 darab került gyártásba, de 1943-ban már megkezdték a típus fokozatos kivonását, a megmaradt pél- dányokat a továbbiakban csak vontatóként alkalmazták. Alvázán alakították ki a Type 98 So-Da csapatszállító járművet.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 3,70 m; szélesség 1,80 m; magasság 1,77 m
- Súly: 4700 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy 37 mm-es Type 94 ágyú
- Páncélzat: 4-16 mm
- Hatótáv: 250 km
- Motor: egy 48 LE-s Ikega 4 hengeres, léghűtéses diesel-motor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 42 km/h