A brit hadsereg első hídvető harckocsiját már az I. világháború végén előállította, és folyamatosan kísérletezett ilyen eszközökkel, mert tisztában volt azzal, hogy szükség van egy olyan harcjárműre, amely lehetővé teszi a különféle akadályok leküzdését. Az első Armoured Ramp Carrier (páncélozott rámpahordozó), az ARK Mk. I 1943-ban jelent meg.
Ez egy átalakított Churchill harckocsi volt, amelynek eltávolították a tornyát, és egy egyszerű fémlemezt hegesztettek a nyílás helyére, majd pedig gerendákkal aládúcolt útpályát építettek a jármű tetejére. Az ARK belehajthatott az árkokba, illetve nekihajt- hatott az akadályoknak, és mihelyt leeresztette két felhajtható rámpáját, a többi jármű hídként használhatta. A típus változatai közé tartozott a Churchill Woodlark, amely raké- tákat használt a rámpák leeresztéséhez és megfelelő pozícióba állításához, továbba a Churchill Great Eastern, amely egy megemelt rámparendszert használt, de egyikük sem bizonyult túl sikeresnek.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 7,44 m; szélesség 2,43 m; magasság 2,13 mm
- Súly: 38 385 kg
- Személyzet: 4 fő
- Fegyverzet: nincs
- Páncélzat: 16 mm
- Hatótáv: 144 km (úton)
- Motor: egy 350 LE-s (261 kW) Bedford twin-six benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 20 km/h; maximális sebessége terepen 12,8 km/h; gázlóképesség 1,016 m; lépcsőmászó képesség 0,76 m; árokáthidaló képesség 3,048 m
*A22 Churchill gyalogsági harckocsit - részletesebben