Az 1934 októberében megrendelt SB2U az US Navy első egyfedelű felderítő és zuhanóbombázó gépe volt; ám túl nagy fel- és leszállósebessége miatt egy kétfedelű prototípus is készült, az XSB3U1. Az egyfedelű XSB2U-1 prototípusa 1936 januárjában repült először, és októberben a haditengerészet 54 darabot megrendelt.
Az SB2U-1 sorozatgépeket 1937 decemberétől szállították, 825 Le-s (615 kW) Pratt & Whitney R-1535-96 csillagmotorral. Az SB2U-2-esen számos berendezést cseréltek, 58 darab sorozatgép készült így el; 1942-ig szolgáltak. 57 gép épült az SB2U-3-ból, erősebb fegyverzettel és megnövelt üzemanyagtartályokkal. Franciaország 39 gépet vásárolt, míg az Egyesült Királyság 50-et állított hadrendbe, Chesapeake Mk I. néven.
TECHNIKAI ADATOK: (SB2U-3)
- Méretek: hossz 10,36 m; magasság 4,34 m; fesztáv 12,75 m
- Szerkezeti tömeg: 2556 kg
- Felszálló tömeg: 4273 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy 0,5 hüvelykes a pilótafülke előtt a törzs tetején mereven beépített géppuska, egy 0,5 hüvelykes forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén és 454 kg-os bombateher külső megerősített pontokon
- Hajtómű: egy 825 LE-s (615kW) Pratt & Whitney R-1535-2 Twin Wasp Junior típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor
- Hatótáv: 1802 km
- Teljesítmény: max. sebessége 391 km/h; csúcsmagasság 7195 m