A Shoho (Győzedelmes Főnix) 1934/35-ben eredetileg Curugizaki néven épült flotta-olaj- szállítónak. Építés közben a hajó terveit átdolgozták, és tengeralattjáró-ellátó hajóként kívánták szolgálatba állítani. A Curugizaki 1939-re el is készült és szolgálatba állt.
1940-ben, szervizmunkálatok keretében újra hajógyárba került, ekkor határozták el könnyű repülőgép-hordozóvá történő átépítését. 1941-ben meg is kezdték a munkát, és Shoho néven 1942 januárjában állt szolgálatba. Mint a korábbi átépített hajók, ez a hajó is magán viselte a kényszerű átépítések összes problémáit. Kis mérete (11 000 tonna körüli vízkiszorítás), kevés repülőgépe nem tette igazán alkalmassá komolyabb hadművele- tekre. 4/5-ös repülőfedélzete felépítmény nélküli volt, a két repülőliftet középvonalban építették be. A Shoho-t már első bevetésén elérte végzete, a korall-tengeri csatában amerikai repülőgépek elsüllyesztették.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1935 (1942)
- Vízkiszorítás: 11.200 t (üresen), 13.100 tonna (harckészen)
- Méretek: hossz: 205,5 m - szélesség: 18,1 m - merülés: 6,6 m
- Sebesség: 27,5 csomó (50,93 km/h)
- Személyzet: 785 fő
- Hajtómű: 2 hajócsavar, 2 gőzturbina - 52 000 LE
- Hatótávolság: 10 500 km
- Fegyverzet: 8 db 127-mm-es (5 h.) löveg, 8 db 25 mm-es légvédelmi ágyú - 30 repülőgép
- Páncélzat: nincs