A II. világháború fegyverei, járművei

Nimród páncélvadász/légvédelmi gépágyú

2018. június 12. - Habitus

A Magyar Honvédség által 1940-ben rendszeresített 40M Nimród alapját a Toldi harcko- csihoz hasonlóan egy svéd tervezésű jármű, az L-62-es képezte. Ennek alváza hosszabb volt, mivel négy helyett 5 pár (bár kisebb) futógörgővel szerelték. A magyar mérnökök áttervezték a tornyot, de a fegyverzetet megtartották, mert a Bofors gépágyút Magyar- országon is gyártották. A második sorozatban a motoron változtattak: a német Büssing helyett annak GANZ licenszét szerelték be.

nimrod.jpg

A Nimródot eredetileg kettős célra szánták, páncélvadászként és légvédelmi gépágyú- ként is számításba vették. A Szovjetunióban vívott harcok során kiderült, hogy előbbi szerepkörében a gyengén védett célokat leküzdi, de hatástalan a szovjet harckocsikkal szemben. Annál inkább bevált, mint a páncélos csapatokat és a gyalogságot támogató önjáró légvédelmi löveg. Éppen ezért a kezdetben a páncélosegységekhez rendelt Nim- ródokat 1943/44 fordulóján fokozatosan a légvédelmi tüzérséghez osztották be. Össze- sen 135 darabot  gyártottak le és állítottak szolgálatba.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek: hosszúság 5,32 m; szélesség 2,30 m; magasság 2,80 mm
  • Súly: 10 500 kg
  • Személyzet: 6 fő
  • Fegyverzet: egy 40 mm-es 36M Bofors légvédelmi gépágyú
  • Páncélzat: 6-13 mm
  • Hatótáv: 225 km
  • Motor: egy 155 LE-s 8 hengeres Büssing vagy GANZ VIII. VGT 107
  • Sebesség: 50 km/h (úton)

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr4114042174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása