Lioré-et-Olivier LeO C.301 autogiro

2017. november 16. - Habitus

A spanyol Juan de la Cierva C–30 jelzésű autogiroját több haderő is alkalmazta a második világháború előtt és alatt. A világháború kitörése előtt a francia haderőben már 52 darab – LeO C.301 típusút – licenc alapján gyártott autogiro szolgált.

c301a.jpg

A francia haditengerészetnek is volt nyolc gépe, melyek hajók felderítését végezték, és 1940. május végéig őrjáratoztak a La Manche-csatorna felett. A szovjet Vörös Hadsereg légierejébe 1941 nyarán vonult be az A-7-3a típusjelzésű autogiro, melynek „ősatyja” a de la Cierva-féle C-8 típus volt. Ezt a gépet a maga korában erős fegyverzete miatt joggal ne- vezhetjük az első fegyveres forgószárnyas repülőgépnek. A javított változatát a C-30A-t az angolok vásárolták meg és állították szolgálatba.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek: rotorátmérő 11,30 m; hossz 7,31 m; magasság 3,08 m
  • Súly: 686 kg (üresen); 886 kg (harckészen)
  • Személyzet: 2 fő
  • Fegyverzet: nincs
  • Motor: egy 175 LE-s (130 kW) Salmson 9NE kilenchengeres benzinmotor
  • Hatótávolság: 450 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 180 km/h; csúcsmagasság 4000 m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr1113284297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.