Az egész Jak-vadászcsalád ugyanarra a prototípusra vezethető vissza: az I-26-ra. A család "könnyű" ága a prototípusból a Jak-3 felé fejlődött ki, a másik, a "nehéz" változat az I-26 gyakorlógép-változatából, az UTI-26-ból indult. Ez eredetileg csak pilótaképzésre szolgált, de olyan jó repülési tulajdonságai voltak, hogy csakhamar harcban is bevetették.
Az első Jak-7-esek 1940 nyarán repültek először, és 1941 végén kerültek a csapatokhoz. Az oktató fülkéjének helyét egy százliteres benzintartály foglalta el, ez 820 km-re növelte a gép hatótávolságát. A könnyű Jak-változatoktól eltérően, amelyeknek szárnya teljes egészében fából készült, ennek a típusnak fémborítású szárnyai voltak. Átdolgozták a futóművét, aerodinamikailag finomították a gépborítást, és rádióval is felszerelték. 1943 elejéig gyártották, összesen 6399 gép készült el.
TECHNIKAI ADATOK
- Hossz: 8,50 m
- Magasság: 2,74 m
- Fesztávolság: 10,0 m
- Szerkezeti tömeg 2477 kg
- Felszálló tömeg: 2960 kg
- Személyzet: 1 fő
- Fegyverzet: egy 20 mm-es a motorba mereven beépített ShVAK gépágyú és két 12,7 mm-es géppuska
- Motor: egy 1050 LE-s (783 kW) Klimov M-105P típusú, 12 hengeres V-motor
- Hatótáv: 820 km
- Teljesítmény: max. sebessége 560 km/h; csúcsmagasság 9250 m
*A Jakovlev Jak-1, Jak-3, Jak-7, Jak-9 vadászgépek - részletesebben