Az Akagit eredetileg 41 820 tonnás csatacirkálónak tervezték, de a Washingtoni Hadi- tengerészeti Szerződés miatt, melyből adódóan Japán a haditengerészeti programnak korlátozására kényszerült, még a hajógyári sólyán áttervezték. 60 repülőgép működ- tetésére épült, majd átalakították nehezebb repülőgépek hordozására, és még több könnyűlöveget is kapott.
Az átépítése után elöl három repülőfedélzettel rendelkezett, és a felső repülőfedélzetén nem volt felépítménye. A hajó jobb oldalán elhelyezett két kémény közül az egyik felfelé, a külső pedig lefelé mutatott. Az 1935-38-as átépítése során eltávolították az első részén lévő két alsó repülőfedélzetet, a felső repülőfedélzetet pedig egészen a hajóorrig meg- hosszabbították. A fedélzet bal oldalára felépítményt helyeztek el. 1941. december 7-én az Akagi vezette a japán repülőgép-hordozókról Pearl Harborra mért csapást, de néhány hónappal később a döntő jelentőségű midwayi ütközetben az USA haditengerészetének zuhanóbombázói által ledobott bombák megsemmisítették.
TECHNIKAI ADATOK
- Vízrebocsátás: 1925. (1935)
- Vízkiszorítás: 36 580 tonna/41.300 tonna
- Sebesség: 32,5 csomó (60,2 km/ó
- Személyzet: 2000 fő
- Hajtómű: 4 csavartengely, 4 szabadfutású gőzturbina
- Hatótávolság: 14 800 km
- Méretek: hossz: 249,1 m - szélesség: 30,4 m - merülés: 8,1 m
- Fegyverzet: 10 db 203 mm-es (8 h.), 12 db 119 mm-es (4,7 h.) löveg, később 91 db repülőgép
- Páncélzat: övpáncél 152 mm, fedélzet 76,2 mm