A II. világháború fegyverei, járművei

R.W.D. 14 'Czapla' felderítő- és futárgép

2017. szeptember 28. - Habitus

1935 és 1938 között gyártott lengyel egymotoros, kétüléses, kétfedelű futár- és felderítőgép. Az R.W.D. 14 Czapla (Kócsag) 1935-ben repült először. Lengyelországban a Lubelska Wytwornia Samolotow műhelyeiben 1938-ban vették sorozatgyártásba, majd a következő évben 65 darabot építettek a típusból.

rwd14.jpg

A kezdeti gyermekbetegségek, valamint a prototípus elvesztése ellenére az R.W.D. 14 a földi erőkkel jól együttműködő repülőgép volt, rövid felszállási úthosszal. Öt darab kivételével valamennyi gép 1939 szeptemberében bevethető állapotban volt. A harcok folyamán a legtöbb RWD-14 megsemmisült. Körülbelül tíz gép Romániába menekült (a források 10-től 16-ig említik a gépek számát) és egy valószínűleg Magyarországra. A Romániába került gépeket lefoglalták és kisegítő feladatok ellátására a későbbiekben szolgálatba állították a román légierő kötelékében.

TECHNIKAI ADATOK (R.W.D. 14A)

  • Hossz: 9,02 m
  • Magasság: 3,02 m
  • Fesztávolság: 11,93 m
  • Szerkezeti tömeg 1225 kg
  • Felszálló tömeg: 1700 kg
  • Személyzet: 2 fő
  • Fegyverzet: egy fixen beépített 7.92 mm-es wz.33 géppuska, és egy forgatható 7.7 mm Vickers K géppuska
  • Hajtómű: egy 420 LE-s PZL G. 1620B Mors II csillagmotor
  • Hatótáv: 580 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 246 km/h; csúcsmagasság 5100 m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8712910182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása