1935 és 1938 között gyártott lengyel egymotoros, kétüléses, kétfedelű futár- és felderítőgép. Az R.W.D. 14 Czapla (Kócsag) 1935-ben repült először. Lengyelországban a Lubelska Wytwornia Samolotow műhelyeiben 1938-ban vették sorozatgyártásba, majd a következő évben 65 darabot építettek a típusból.
A kezdeti gyermekbetegségek, valamint a prototípus elvesztése ellenére az R.W.D. 14 a földi erőkkel jól együttműködő repülőgép volt, rövid felszállási úthosszal. Öt darab kivételével valamennyi gép 1939 szeptemberében bevethető állapotban volt. A harcok folyamán a legtöbb RWD-14 megsemmisült. Körülbelül tíz gép Romániába menekült (a források 10-től 16-ig említik a gépek számát) és egy valószínűleg Magyarországra. A Romániába került gépeket lefoglalták és kisegítő feladatok ellátására a későbbiekben szolgálatba állították a román légierő kötelékében.
TECHNIKAI ADATOK (R.W.D. 14A)
- Hossz: 9,02 m
- Magasság: 3,02 m
- Fesztávolság: 11,93 m
- Szerkezeti tömeg 1225 kg
- Felszálló tömeg: 1700 kg
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: egy fixen beépített 7.92 mm-es wz.33 géppuska, és egy forgatható 7.7 mm Vickers K géppuska
- Hajtómű: egy 420 LE-s PZL G. 1620B Mors II csillagmotor
- Hatótáv: 580 km
- Teljesítmény: max. sebessége 246 km/h; csúcsmagasság 5100 m