Focke-Wulf Fw-61/Fa-61 kishelikopter

2017. november 13. - Habitus

A helikopter történetében az első, hitelesen dokumentált, valóban stabil (megismételhe- tő) repülést 1937-ben a német Heinrich Focke által tervezett Focke-Wulf Fw-61 hajtotta végre. Németországban, a Bréma melletti Neuenlander Feldről 1937. június 26-án szállt fel először a Focke Fw-61-es típusjelzésű, egészen új konstrukciójú repülőszerkezet, amely mérföldkövet jelentett a repülésben, és elindította a helikopterek sikertörténetét.

fa-61.jpg

A gép berepülőpilótája, Ewald Rohlfs, később pedig Hanna Reitsch pilótanő számos világ- rekordot állított fel az Fw-61-essel. Ebben az időszakban Németország leghíresebb női pilótája a legendásan apró termetű Hanna Reitsch volt. A berlini Deuschland Halléban ő mutatta be a Focke Fw-61-et zárt térben. Szintén a nevéhez fűződik az a kétségtelen re- pülőbravúr, hogy 1945 áprilisában berepült a már körülzárt Berlinbe, majd sikeresen ki is repült onnan. (A típus Focke-Achgelis Fa-61 néven is ismert, mert 1937-ben Henrich Focke új céget alapított – a Focke-Achgelist – helikopter-fejlesztésre.)

Megj.: a Focke Fw-61 igazából még csak autogiró, de 1939-ben a Focke-Achgelis Fa-223 Drache már igazi helikopter volt.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek: hossz 7,3 m; magasság 2,65 m; rotorátmérő 7,0 m
  • Súly: 800 kg (üresen); 960 kg (harckészen)
  • Személyzet: 1 fő
  • Fegyverzet: nincs
  • Motor: egy 160 LE-s (119 kW) Bramo Sh 14A héthengeres benzinmotor
  • Hatótávolság: 230 km
  • Teljesítmény: max. sebessége 112 km/h; csúcsmagasság 2620 m

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8513263051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.