Kétüléses Szu-2 repülőgépet földi csapatok támogatására tervezték. Akárcsak verseny- társa, az Iljusin Il-2, annak – a harmincas évek közepén meghirdetett – szovjet katonai doktrínának felelt meg, miszerint a légierőnek nem messze a frontvonal mögött és az ellenség hátországában kell hadászati tevékenységet kifejtenie, hanem a földi csapatokat kell harcászati szinten segítenie.
Pavel Szuhoj korábban a Tupoljev vezette tervezőirodában dolgozott, ott az utolsó felada- ta az ANT-51 harcászati felderítő és alacsonytámadó repülőgép kifejlesztése volt. Amikor lehetőséget kapott a saját tervezőiroda felállítására, az ANT-51-est fejlesztette tovább a BB-1 jelű prototípussá, amelyet aztán Szu-2 típusjellel gyártottak. Mintegy 2000 repülő- gép készült el 1940-1942 között, de a semmiféle különleges teljesítményt nem mutató típus gépeit 1943- tól már csak kiképzési-gyakorló célokra használták.
TECHNIKAI ADATOK
- Hossz: 10,45 m
- Magasság: 3,24 m
- Fesztávolság: 14,28 m
- Hatótáv: 1199 km
- Személyzet: 2 fő
- Csúcsmagasság: 8800 m
- Szerkezeti tömeg: 2971 kg (max. felszálló tömeg: 4378 kg)
- Csúcssebesség: 462 km/ó
- Fegyverzet: négy-nyolc 7,62 mm-es, a szárnyba mereven beépített géppuska, egy 7,62 mm-es, forgatható géppuska a toronyban a törzs tetején, 900 kg-os bomba- és rakétateher belső bombatérben és külső megerősített pontokon
- Hajtómű: egy 1000 Le-s (746 kW) Tumanszkij M-88B típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor