FIAT M15/42 közepes harckocsi

2017. szeptember 20. - Habitus

Az előd M14/41-es gyártásával 1942 végén álltak le az olaszok, ekkor tértek át az M-sorozat legutolsó darabját jelentő M.15/42-re, majd a közepes harckocsit 1943 elején állították szolgálatba. Hosszát 5,04 m-re növelték, ezáltal megnőtt a motortér is, és ez lehetővé tette egy erősebb benzinmotor beépítését.

m1542.jpg

Az eredeti szerkezethez képest több kisebb külső módosítást is végrehajtottak rajta (külső üzemanyagtartályok felszerelésére szolgáló állványok, átalakított kipufogó- rendszer stb.). A legfontosabb változtatás mégis az volt, hogy forgatómotorokkal látták el tornyot, és a 47 mm L/32-es löveg helyett egy 47 mm L/40-et alkalmaztak fő fegyverként. Az ágyú percenként már 8 lövést tudott leadni, torkolati sebessége pedig 820 m/s volt. Ez ugyan javulást jelentett a korábbi ágyúhoz képest, de 1943-ban egy ütőképes harckocsi- ágyú már nem lehetett 75 mm-nél kisebb kaliberű. Ezt felmérve 1943 nyarán az olaszok leálltak az M-sorozat gyártásával, és az olasz konstruktőrök belefogtak az új P-sorozat (Pesante, vagyis nehéz) tervezésébe.

TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek - hosszúság 5,04 m; szélesség 2,20 m; magasság 2,40 m
  • Súly: 14 372 kg
  • Személyzet: 4 fő
  • Fegyverzet: egy 47 mm-es L/40 ágyú és négy 8 mm-es Breda M38 géppuska
  • Páncélzat: 6-42 mm
  • Hatótáv: 200 km
  • Motor: egy 192 LE-s SPA TBM 42-es benzinmotor 
  • Sebesség: 45 km/h (úton)

*Olasz harckocsi típusok 1917 és 1943 között

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8712881202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.