A japán haditengerészet már a harmincas években foglalkozott kisméretű tengeralatt- járók építésének és bevetésének gondolatával. Az első példányokat 1934-ben mutatták be a szakembereknek. Hosszúságuk 23,9 méter volt, és 600 LE-s villanymotorokkal rendelkeztek. Legénységük két főből állt. Ez volt a Ko-hyoteki, avagy A típus. Kis akció- rádiuszuk miatt arra gondoltak, hogy repülőgépekkel viszik majd őket a cél közelébe, de ezt nem tudták megoldani. Ezt követően döntöttek úgy, hogy valamilyen nagyobb tengeralattjáróra kapcsolják rá ezeket a törpe búvárnaszádokat, s egy-egy ilyen "anya-tengeralattjáró” viszi majd őket a kiszemelt harcfeladat végrehajtásához a megfelelő helyre. Hosszas kísérletezések és módosítgatásuk után az A típusú búvárnaszádok voltak azok az egységek, amelyeket a japánok először vetettek be a második világháborúban, mégpedig Pearl Harbor amerikai flottatámaszpont ellen, 1941-ben.
Az A osztályú tengeralattjárókat arra tervezték – és amint láttuk, arra is használták Pearl Harbornál –, hogy támadják meg az ellenség tengeri támaszpontjait. A típus hátránya az volt, hogy csupán elektromos meghajtást kapott, ami csökkentette hatótávolságát. Ezeknek a tapasztalatoknak a felhasználásával a következő, és valamivel az A osztálynál nagyobb, de még mindig zseb-tengeralattjáróknak tekinthető búvárnaszádocskák már dízel/elektromos meghajtást kaptak. Ezt nevezték B és C osztálynak. Az A típusból 54, a B típusból 53, a C típusból 14 egység készült. 1943-ban tervezték az addig törpe búvár- naszádoknál nagyobb, 26,2 méter hosszú Koryu-osztálynak nevezett egységeket. Ezekből a japán fegyverletételig 115 egység készült el, további 496 darab szerelés alatt állt.
TECHNIKAI ADATOK (Ko-hyoteki Type A)
- Vízrebocsátás: 1940.
- Méretek: hossz 23,90 m; szélesség 1,82 m
- Vízkiszorítás: 46 tonna
- Személyzet: 2 fő
- Fegyverzet: két 450 mm-es Type 91 torpedó, belső vetőcsövekben
- Merülési mélység: 30 m
- Meghajtás: egy 600 LE-s (450 kW) elektromotor, két hajócsavar
- Hatótávolság: 150 km (6 csomó sebességgel)
- Teljesítmény: max. sebessége felszínen 23 csomó (43 km/h); lemerülve 19 csomó (36 km/h)