Akagi repülőgép-hordozó

2017. szeptember 19. - Habitus

Az Akagit eredetileg 41 820 tonnás csatacirkálónak tervezték, de a Washingtoni Hadi- tengerészeti Szerződés miatt, melyből adódóan Japán a haditengerészeti programnak korlátozására kényszerült, még a hajógyári sólyán áttervezték. 60 repülőgép működ- tetésére épült, majd átalakították nehezebb repülőgépek hordozására, és még több könnyűlöveget is kapott.

akagi1.gif

Az átépítése után elöl három repülőfedélzettel rendelkezett, és a felső repülőfedélzetén nem volt felépítménye. A hajó jobb oldalán elhelyezett két kémény közül az egyik felfelé, a külső pedig lefelé mutatott. Az 1935-38-as átépítése során eltávolították az első részén lévő két alsó repülőfedélzetet, a felső repülőfedélzetet pedig egészen a hajóorrig meg- hosszabbították. A fedélzet bal oldalára felépítményt helyeztek el. 1941. december 7-én az Akagi vezette a japán repülőgép-hordozókról Pearl Harborra mért csapást, de néhány hónappal később a döntő jelentőségű midwayi ütközetben az USA haditengerészetének zuhanóbombázói által ledobott bombák megsemmisítették.

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1925. (1935)
  • Vízkiszorítás: 36 580 tonna/41.300 tonna
  • Sebesség: 32,5 csomó (60,2 km/ó
  • Személyzet: 2000 fő
  • Hajtómű: 4 csavartengely, 4 szabadfutású gőzturbina
  • Hatótávolság: 14 800 km
  • Méretek: hossz: 249,1 m - szélesség: 30,4 m - merülés: 8,1 m
  • Fegyverzet: 10 db 203 mm-es (8 h.), 12 db 119 mm-es (4,7 h.) löveg, később 91 db repülőgép
  • Páncélzat: övpáncél 152 mm, fedélzet 76,2 mm

A bejegyzés trackback címe:

https://2vilaghaborufegyverei.blog.hu/api/trackback/id/tr8712877892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.