Amikor az akkor még Purdah-nak nevezett Tetrarch prototípusa 1938-ban megjelent, min- den különösebb lelkesedés nélkül fogadták, mert semmilyen kiemelkedő tulajdonsággal nem rendelkezett. Miként a többi könnyű harckocsi, a Tetrarch is rosszul szerepelt a II. világháború korai éveinek hadműveleteiben, mert sem fegyverzete, sem páncélzata nem bizonyult kellően erősnek, és alkalmazását illetően sem voltak határozott elképzelések.
A típust gyorsan kivonták a szolgálatból, jóllehet néhány példányát átadták a Szovjetu- niónak (ott sem voltak túlzottan elragadtatva tőle). A Mark VII azonban feltámadt, mint légi szállítású harckocsi, és a Hamilcar vitorlázó repülőgépet direkt ennek a járműnek szállítására tervezték meg. Az időközben jóval ütőképesebb fegyverzettel ellátott Tet- rarch a brit légideszant-erők kötelékében részt vett a normandiai partraszállásban, de nem állta meg a helyét az ellenséges páncélosokkal szemben, ezért feladatát a későb- biekben az amerikai M22 Locust vette át.
TECHNIKAI ADATOK
- Méretek - hosszúság 4,31 m; szélesség 2,12 m; magasság 2,35 mm
- Súly: 7260 kg
- Személyzet: 3 fő
- Fegyverzet: egy kétfontos ágyú; egy 7,92 mm-es párhuzamosított géppuska
- Páncélzat: 4-16 mm
- Hatótáv: 220 km (úton)
- Motor: egy 165 LE-s (123 kW) 12-hengeres Meadows benzinmotor
- Teljesítmény: max. sebessége úton 45 km/h; gázlóképesség 0,91 m; lépcsőmászó képesség 0,51 m; árokáthidaló képesség 1,52 m